Industry Zone

ANIMATED IN POLAND

 


ANIMATED IN POLAND: PITCHING POLSKICH FILMÓW ANIMOWANYCH W POSTPRODUKCJI

31.05.2016, 14.00 – 16.00 – PUBLICZNE PREZENTACJE
MOS-1 (wstęp z akredytacjami: INDUSTRY, MARKET, MEDIA)

31.05.2016, 16.15 – 17.45 INDYWIDUALNE SPOTKANIA
MOS-5 (tylko dla uczestników)

Prezentacja polskich krótkometrażowych filmów animowanych w ostatniej fazie produkcji. Reprezentanci wyselekcjonowanych projektów mają okazję zaprezentować fragmenty i opowiedzieć o swoich filmach nim te trafią do programów polskich i zagranicznych festiwali filmowych. W wydarzeniu co roku uczestniczą międzynarodowi profesjonaliści związani z branżą filmu animowanego – reprezentanci festiwali, telewizji, instytucji filmowych, dystrybutorzy oraz agenci sprzedaży.
Prezentacja będzie prowadzona w języku angielskim. 

WYBRANE PROJEKTY:

BŁOTO, reż. Alicja Błaszczyńska, prod. FUMI Studio

Samowystarczalne osiedle, jednakowe mieszkania i pobliskie bagna to świat Klary i jej Chłopaka. Kiedy znudzona dziewczyna kończy ich związek przez jedną błahostkę, świat bloków i bagien zaczyna się mieszać. Dręczona wyrzutami sumienia i rozgoryczeniem Klara musi odnaleźć się w nowej rzeczywistości, w której granica między betonem a błotem nie istnieje.

 Alicja Błaszczyńska – urodzona w 1991 roku, w Łodzi. W 2011 roku zaczęła studia w dziedzinie filmu animowanego i efektów specjalnych na PWSFTvIT w Łodzi. Obecnie jest studentką piątego roku.

FUMI Studio zaczęło swoją działalność od produkcji krótkich animowanych filmów autorskich w reżyserii młodych i utalentowanych debiutantów. Obecnie produkuje również filmy znanych twórców animacji. Do tej pory w FUMI Studio powstało 15 krótkometrażowych, artystycznych filmów autorskich, które zdobyły w sumie ponad 80 nagród i wyróżnień na festiwalach filmowych w Polsce i zagranicą. Trwają prace nad kolejnymi dwoma projektami. W 2011 roku FUMI podjęło decyzję o rozpoczęciu produkcji seriali animowanych dla dzieci i młodzieży oraz filmów pełnometrażowych. W tym celu rozpoczęto rozmowy z partnerami zarówno z Polski jak i z zagranicy. FUMI wyprodukowało 39 odcinków serialu dla dzieci, a obecnie pracuje nad kolejnymi dwoma serialami.

Kontakt: Mateusz Michalak, FUMI Studio, [email protected]

AUTO TERROR, reż. Wojciech A. Hoffman, prod: Studio Munka -SFP, Fifne Studio, Poznań Film Commission
Film porusza problem narastającego ruchu samochodów na świecie i tego jak sami się terroryzujemy, pakując nasze życie do metalowych pudełek, które stoją w korkach. Animacja poprzez symbole pokazuje rozwój tej sytuacji. Auto terror inspirowany jest plastyką niezależnych, mrocznych, francuskich komiksów. Główni bohaterowie mieszkają przy szosie. Życie spędzają w hałasie, wśród spalin. Auta terroryzują ich. W pewnym momencie nie mogą nawet przejść na drugą stronę ulicy. Problem ten rośnie, a z nim powiększa się do ogromnych rozmiarów krowa. W pewnym momencie samochody niespodziewanie znikają z lokalnej drogi. Okazuje się, że cała wieś jest ogrodzona plątaniną obwodnic i autostrad.

dr Wojciech A. Hoffmann - Mieszka i pracuje w Poznaniu. Jest autorem filmów animowanych i eksperymentalnych, wideoklipów, performance’ów audiowizualnych, projektów audio art oraz instalacji interaktywnych. W 2002 roku ukończył studia na ASP w Poznaniu. Swoją edukację kontynuował na Academie Minerva w Groningen, w Holandii. Obecnie pracuje w studio filmu animowanego na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. W swoich pracach, w których ścieżka dźwiękowa jest zawsze istotnym elementem, stosuje różne eksperymenty techniczne, odnajdując nowe aspekty rzeczywistości, intrygujące analogie, rytmy i powtórzenia.

Studio Munka, powołane w 2008 roku działa w strukturach Stowarzyszenia Filmowców Polskich, i jest producentem debiutów filmowych – krótkich i długich metraży. Młodzi twórcy, którzy chcą zrealizować swój pierwszy film mogą liczyć w Studiu Munka na wsparcie i opiekę nad projektem – od developmentu, przez produkcję w profesjonalnych warunkach, aż po szeroko rozumianą promocję gotowego filmu.  Studio Munka prowadzi jeden program dla fabularnych projektów pełnometrażowych - "Debiut Pełnometrażowy" oraz trzy programy dla krótkich metraży: „30 Minut”, „Pierwszy Dokument” i „Młoda Animacja”, poświęconych odpowiednio fabułom, dokumentom i animacjom.

Fifne Studio specjalizuje się w produkcji animacji, tworzeniu wideoklipów, grafiki oraz wizualizacji 3D.

Kontakt: Studio Munka - SFP, [email protected]; Wojciech A. Hoffmann, [email protected]

BERNARD, reż. Anna Oparkowska, prod: Grupa Smacznego

Krótka opowieść o samotności, nieprzystosowaniu i rozpaczliwym pragnieniu kontaktu, rozgrywająca się w surowych, zimowych krajobrazach. Bernard mierzy się ze stereotypem drapieżnika, któremu najlepiej zejść z drogi. Zrezygnowany, próbuje ubrać w słowa prawdę o swoim osamotnieniu i zagłuszyć wołający w nim zew natury.

Anna Oparkowska – absolwentka animacji na ASP w Gdańsku. Doświadczona ilustratorka i graficzka. Od 5 lat pracuje z Grupą Smacznego. Brała udział w powstawaniu projektów takich jak Mami Fatale, Bear Me, Basia i innych. Zajmuje się, między innymi, animacją 2D i tworzeniem storyboardów. Bernard to jej debiut reżyserski.

Grupa Smacznego to studio animacji i firma produkcyjna założona w 2004 roku przez producenta Roberta Jaszczurowskiego oraz reżyserów Łukasza Kacprowicza i Marcina Wasilewskiego. Razem odpowiadają za powstanie wielu projektów animowanych, zarówno komercyjnych, jak i artystycznych, w tym serialu Harry and Toto (2008) Paula Shuttlewortha dla BBC Worldwide; serialu Mami Fatale (2012), czy wielokrotnie nagradzanego krótkometrażowego filmu 3D Zmysły prysły (2013).

Kontakt: Malgorzata Treselj, Grupa Smacznego, mtreselj@g‑s.pl


SAMOTNOŚĆ, reż. Igor Kawecki, Betina Bożek, prod: Studio Filmu Animowanego ASP w Krakowie

Film animowany pt. Samotność, oparty na opowiadaniu Brunona Schulza o tym samym tytule, jest kompilacją świata literackiego oraz osobistych emocji i doświadczeń autorów. Proza drohobyckiego pisarza stanowi dla twórców inspirację, punkt wyjścia do psychologicznego studium postaci. Samotność to próba lustrzanego odbicia splotów niewysłowionych emocji i wewnętrznych odczuć człowieka w metafizycznym doświadczaniu życia.

Igor Kawecki – urodzony w 1992 roku w Krakowie, gdzie ukończył liceum artystyczne. Obecnie studiuje na ASP w Krakowie, na wydziale Grafiki. Zajmuje się tworzeniem kolaży, animacji stop motion, intaglio i fotografią. Jego prace wystawianie były na trzech wystawach indywidualnych oraz w ramach licznych wystaw grupowych.

Betina Bożek – urodzona w 1993 roku w Krakowie, gdzie ukończyła liceum artystyczne. Obecnie studiuje na ASP w Krakowie. Jest laureatką nagród w konkursach malarstwa open-air (Jeżów, Dłużew), konkursach międzynarodowych (Biennale w Radomiu, Bydgoszczy, Szymbarku) i stypendiów artystycznych (stypendium im. Józefa Czapskiego, Sapere Auso). Zajmuje się ilustracją, malarstwem i animacją.

Studio Filmu Animowanego zostało założone w 1957 roku przy Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Była to pierwsza inicjatywa polskich szkół artystycznych mająca na celu edukację w dziedzinie tworzenia filmów animowanych. W kolejnych latach studio ewoluowało z początkowej roli - poszerzania doświadczenia malarzy, grafików i rzeźbiarzy do dnia dzisiejszego i statusu wyspecjalizowanej instytucji oferującej certyfikowaną edukację z zakresu animacji filmowej. Studio Filmu Animowanego jest obecnie jedną z organizacji wiodących prym w edukacji i produkcji filmów animowanych.

Kontakt: Igor Kawecki, [email protected]; Betina Bożek, [email protected]; Robert Sowa - Studio Filmu Animowanego ASP w Krakowie, [email protected]

SKAFANDER KLINGERTA, reż. Artur Wyrzykowski, prod: Artcore

Sześcioletnia Bi straciła młodszego brata w powodzi. Jej ojciec Karl Klingert po stracie syna całkowicie poświęcił się budowie pierwszego na świecie atmosferycznego skafandra do nurkowania. Jeśli pokaz skafandra się powiedzie, Klingert otrzyma grant i razem z rodziną wyjedzie do Anglii. Bi wierzy, że jej brat wciąż żyje. Myśli, że skafander to potwór, który opętał jej ojca. Stara się go zniszczyć, zanim jej rodziny na zawsze wyjedzie z Wrocławia.

Artur Wyrzykowski – urodzony w 1985 roku. Jest reżyserem i producentem krótkometrażowego filmu fabularnego Wszystko, który w 2009 roku wyświetlany był w polskich kinach. Studiował reżyserię, organizację produkcji i scenopisarstwo. Był uczestnikiem programów szkoleniowych Midpoint Training The Trainers i Ekran. Obecnie pracuje nad dwoma animacjami krótkometrażowymi.

 Artcore to firma produkcyjna i postprodukcyjna założona w 2007 roku w Warszawie. Zajmuje się tworzeniem, produkcją i postprodukcją reklam oraz filmów krótko- i pełnometrażowych. Wciąż zdobywa nowe doświadczenia w animacji 2D i rotoskopii; próbuje swoich sił również w animacji lalkowej. Celem Artcore jest opowiadanie świetnych historii.

Kontakt: Artur Wyrzykowski - Artcore, [email protected]

Z WIATREM (tytuł roboczy), reż. Agnieszka Waszczeniuk, prod: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Film jest historią człowieka i jego związków z naturą - naturą, której jesteśmy częścią; która posiada umiejętność odnawiania się, umierania i ponownego powrotu do życia. Senna, odrealniona atmosfera i nieustannie wiejący wiatr, który potrafi niszczyć, lecz jednocześnie daje nadzieję na narodziny czegoś nowego, stawiają pytanie – czy oglądamy moment chwilę przed obudzeniem się bohatera, czy też przed zapadnięciem w najgłębszy sen bez możliwości powrotu?

Agnieszka Waszczeniuk – urodzona w 1989 roku w Białymstoku. Studiowała na Wydziale Animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Współpracuje z Teatrem Wierszalin (Plastynaci, Złoty Deszcz). Jest laureatką kilku stypendiów. Jej filmy wyświetalne były na ponad 30 festiwalach filmowych w Polsce i zagranicą, gdzie zdobyły liczne nagrody.

Wydział Animacji Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu – Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu istnieje od ponad 90 lat. Jego początek wyznacza rok 1919, gdy założono w Poznaniu Szkołę Sztuk Zdobniczych, przekształcona później w Instytut Sztuk Plastycznych. W 1946 roku powstała Państwowa Wyższa Szkoła Sztuk Plastycznych. Ta nazwa towarzyszyła Uczelni równo pół wieku. W 1996 PWSSP uzyskała status Akademii Sztuk Pięknych. Z dniem 7 lipca 2010 roku Akademia Sztuk Pięknych zmieniła nazwę na Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu. Zmiany nazwy Uczelni związane były z jej ciągła ewolucja strukturalna i programowa. W ten sposób kształtowała się tradycja Uniwersytetu znajdującego się w procesie przemian Uczelni żywej, otwartej, poszukującej wartości artystycznych i intelektualnych. Ani dawniej, ani dziś w poznańskiej szkole nie dominowała jedna doktryna artystyczna, projektowa czy estetyczna. Uczelnia przy Alejach Marcinkowskiego 29 była i nadal jest miejscem spotkań różnych koncepcji wielu dziedzin sztuki: od dyscyplin klasycznych po najbardziej współczesne

Kontakt: Agnieszka Waszczeniuk, [email protected]


Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookies, prosimy opuść stronę lub zablokuj takie pliki w ustawieniach swojej przeglądarki.

AKCEPTUJ COOKIES